Ny identitet, nytt namn och ny webbplats när Svensk Fastighetsfond blir Estea
Estea AB genomför fastighetsförvärv och investeringar. Det ger externa investerare möjlighet att uppnå avkastning från och exponering mot ett specifikt segment eller geografiskt område i marknaden.
MÅLGRUPPEN ÄR INVESTERARE, BANKER OCH HYRESGÄSTER
Estea AB har bytt namn från tidigare Svensk Fastighetsfond. Under arbetet har det primära målet varit att skapa en ny identitet för Estea AB och med det ett stärkt förtroendet för Esteas externa investerare, hyresgäster och övriga intressenter.
Det andra viktiga målet har varit att kommunicera med Esteas målgrupp med ett enat och sammanhållet gränssnitt – både i tonalitet, innehåll och design. Startsidan är gjord för att bli ett nav för ingångar till önskade delar på webbplatsen, snabb presentation av verksamheten och ge direkt finansiell information.
ALLT ÄR NYTT, SKARPT OCH MÄTBART
En av de viktigaste kraven att uppfylla var att lyfta fram produkter och verksamhetsområden.
- Integration med Cision pressrum
- Sökordsoptimering
- Grafisk och digital identitet.